lunes, 15 de agosto de 2011

GÖRÖG SALÁTA... ahogy én szeretem / ENSALADA GRIEGA... como a mí me gusta

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

A görög saláta (Horiatiki) egyike a legnépszerűbb salátáknak. Remekül passzol a nyári ételekhez, a grill party-k elengedhetetlen hozzátartozója, de egy-két pita kenyér kíséretében kiváló szendvics vagy előétel is lehet. Ízvilága jellegzetes és nagyon gazdag, ennek ellenére szerintem a salátáknak abba a kategóriájába tartozik, amit mindenki a saját szájíze szerint alakíthat. Én is kikísérleteztem azt, ami nekem a legjobban ízlik, még akkor is ha a görögök zorbát járnának ha meglátnák/kóstolnák. Ennek egyik oka, hogy nem szeretem a fekete olajbogyót, illetve bemagyaráztam magamnak, hogy nem szeretem, mert bevallom őszintén, hogy sosem kóstoltam. Valami miatt idegenkedek tőle, pedig a zöldet imádom. A barátaim azt mondják, hogy rasszista vagyok. (ezen a téren) :-) Szóval a fekete bogyókat vagy zöldekkel helyettesítem, vagy - mint ebben az esetben - óriás kapribogyóval. Az oregánó helyett pedig kaporral ízesítem, mert - ahogy egyesek mondanák - „kaporbuzi” vagyok. Ha lehetne, mindenbe kaprot tennék. A kapor iránti imádatom ugyanúgy megmagyarázhatatlan, mint a fekete olajbogyó iránti ellenszenvem. Ez van. Szóval az én görög salátám így néz ki:

Hozzávalók (2 személyre):

• 1 szép nagy paradicsom
• 1 uborka
• 1 fej lilahagyma
• kb. 10 dkg fetasajt
• 1 maréknyi óriás kapribogyó
• 1 kis csokor friss kapor
• só
• érlelt borecet
• extra szűz olívaolaj

Megmossuk a paradicsomot és egy éles késsel vékonyan meghámozzuk. Ha zsenge az uborka nem fontos meghámozni (színesebb lesz a salátánk), ha nem, akkor zöldséghámozóval vékonyan meghámozzuk. Mindezt egy salátástálba daraboljuk. Hozzáadjuk a hosszúkásra szeletelt lilahagymát, a felkockázott fetasajtot (én nem szoktam elmorzsolni, mert így esztétikusabb a saláta), az apróra vágott kaprot és a kapribogyót. Sózzuk, és ízlés szerint meglocsoljuk a borecettel. Két kanál segítségével jól átkeverjük. Ügyeljünk rá, hogy bármely saláta készítésekor mindig az olajat hagyjuk utoljára, ugyanis mikor az olaj már bevonta a zöldségeket azok nehezebben veszik fel az ecet és a só ízét  (mondhatnám úgy is, hogy az olaj szigetelőként működik). Szóval a végén bőven meglocsoljuk extra szűz olívaolajjal és mégegyszer átkeverjük. Én minimum két órával a tálalás előtt elkészítem, így az ízek jól összeérnek. Imádnivaló!



0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...