domingo, 25 de septiembre de 2011

ALMÁS FELHŐCSKÉK / NUBES DE MANZANA

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Nagyon szeretem az almás lepényt/pitét meg úgy általában az almás sütiket, sokkal jobban, mint az almát magában (sajnos). Viszont bevallom őszintén, sokszor pusztán azért nincs kedvem nekiállni, mert nem nagyon szeretek gyúrni és főleg nyújtani. Megcsinálom ha nagyon muszáj, de ha egy mód van rá, kerülöm. Ebből kifolyólag jobban szeretem (csinálni) az olyan sütiket, amiket keverni kell. Ez a mai recept véletlenszerűen kerekedett, ugyanis volt néhány kókadozó alma a konyhában, ami pitéhez kevés volt, enni senki sem akarta, kidobni meg nem volt szívem. Van ugyan sok ötlet maradék alma felhasználására, de nekiálltam szörfölni a neten, hátha hálóra akad valami, ami újdonságnak számít. És szerencsém volt. De még mekkora! Találtam egy borzasztó egyszerű receptet, ami nemcsak hogy a maradék alma felhasználására tökéletes, hanem az „adjuramistendeazonnal!” pillanatokra is, amikor beüt a krach és kell valami villámgyors süti, ami ráadásul még finom is. Hát ez, ilyen. Kezdjünk is hozzá.

Hozzávalók (ebből a mennyiségből kb. 25-26 db lesz):

• 8 dkg cukor
• 1 vaníliarúd kikapart magjai
• 2 tojás
• 10 dkg (szobahőmérsékletű) vaj
• 26 dkg liszt
• 8 g (fél csomag) sütőpor
• 3 alma
• porcukor

A két tojást a cukorral és a vaníliával fehéredésig verjük robotgéppel, majd folyamatos keverés közben hozzáadjuk a vajat. A lisztet átszitáljuk, összekeverjük a sütőporral, és fakanállal kevergetve apránként a masszához adagoljuk. Ha ezzel kész vagyunk, az almát meghámozzuk és apró kockákra vágva beledaraboljuk a masszába. Jól összekeverjük és két evőkanál segítségével ovális gombócokat formázunk, amiket sütőpapírral bélelt tepsibe rakunk. Nem baj ha nem szabályosak vagy hogy az alma kilóg itt-ott. Ennek a sütinek nem az a lényege, hogy szép szabályos legyen!  Előmelegített sütőben 200 fokon (alsó-felső láng) addig sütjük, amíg szép aranybarna nem lesz. Ez nálam kb. 25 perc, de ez sütőtől függ. Az első 5 perc után - amikor a tészta már nem ragad - alufóliát teszünk a tetejére (nem „zárjuk le” vele a tepsit, csak ráterítjük!) így szépen átsül, anélkül, hogy megégne a teteje. Az utolsó 5 percre levesszük a fóliát. Ha kész, a sütőpapírral együtt kivesszük a tepsiből és rácson hagyjuk hűlni, majd meghintjük porcukorral. Biztos siker! Jó étvágyat!



Megjegyzés: Mivel nagyon szeretem az alma-fahéj kombinációt eleinte fahéjat is tettem az almával együtt a tésztába és ugyan úgyis nagyon finom volt, de egyszer megfeledkeztem a fahéjról és mindenki kérdezte, hogy mit változtattam rajta, hogy sokkal "habosabb" lett. Valóban sokkal finomabbra sikerült nélküle, úgyhogy azóta fahéj nélkül csinálom. Úgy látszik a fahéj "lehúzza".



 
A recept eredete: L'Exquisit.


Kiegészítés (2012/09/12): Ugyanezt a süteményt tegnap alma helyett sárgabelű őszibarackkal készítettem el, és a végén levendulás porcukorral szórtam meg. Így is isteni volt!
(Levendulás porcukor: 3 teáskanál porcukrot 1 teáskanál szárított levendulával egy kis zárható üvegbe teszünk és 1 napot állni hagyjuk. Néha összerázzuk.)



 

3 comentarios:

  1. de jó, ezt még nem ismertem. Puha, vagy ropogósabb lesz a tészta? almám nincs, de kallódik pár körte a kamrapolcon....

    ResponderEliminar
  2. A tészta puha omlós lesz (hasonló a pitetésztához), nem ropogós. Én tegnap is csináltam és az a pár darab ami megmaradt még finomabb volt ma, mint tegnap. Jó étvágyat hozzá! :-)

    ResponderEliminar
  3. Fuuuuuuuu de jooooooo- ezt megcsinálom.A fajéjat majd a porcukorba teszem és ugy szorom meg a tetejét!

    ResponderEliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...