martes, 23 de agosto de 2011

AMIKOR AZ EMBER LÁNYA TÚLVÁSÁROLJA MAGÁT... VI. / CUANDO UNA COMPRA DEMASIADO... VI.

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Elérkeztünk a paprikadömping utolsó receptjéhez. Akik követték ezt a történetet, tudják miről van szó, akik nem, azok keressék meg el az előző részeket a blogarchívumban. Szóval ez volt az utolsó recept ami még akkor készült (mert természetesen ez nem tegnap volt), és igaz, hogy bár nincs benne paprika, mégis benne van annak minden íze. Hogy lehet ez? Elmondom. Én általában kalifornia paprikát szoktam sütni és így volt ez azon bizonyos alkalommal is. Na mármost, a kalifornia paprika húsosságánál fogva elég sok levet ereszt. Arra a lére gondolok, ami akkor „folyik el”, amikor hámozás után felnyitjuk a paprikát, hogy kicsumázzuk és eltávolítsuk a magokat. Ezt a levet én fel szoktam fogni és a salátához adni, mert isteni íze van,... és mert tunkolni jó. :-) De mikor „bevásároltam” paprikából annyi lé maradt sütés után, hogy nem önthettem az egészet a salátára, mert leves lett volna belőle. Úgyhogy volt egy jó nagy pohárnyi natúr paprikalevem. Hát ezt használtam fel a következő recepthez és szavakkal nem tudom elmondani, hogy micsoda ízt adott neki. Azért megpróbálom valahogy érzékeltetni. Lássunk hát hozzá.

KUSZKUSZ TENGERÉSZ MÓDRA


Hozzávalók (2 személyre):

• 1 pohárnyi bulgur (kb. 22 dkg)
• 1 pohár sült kalifornia paprika leve
• 8-10 hámozott nyers garnélarák
• 1 közepes kalmár
• 1 kisebb cukkini
• 1 közepes sárgarépa
• 1 kisebb hagyma (vagy egy nagyobb fele)
• 3-4 gerezd fokhagyma
• 1-2 madárszem chili (attól függ ki milyen csípősen szereti)
• friss petrezselyem
• só
• olívaolaj 


Elkészítési mód:

A bulgurhoz amit én használtam 1:1,2 egységnyi folyadék kell, így a paprikalét ki kellett pótolnom egy kevés vízzel.

• A bulgurt egy tálba tesszük és leöntjük az előzőleg kicsit megsózott és felforralt paprikalével. Egy kanállal összekeverjük, lefedjük és félretesszük.



• Feldaraboljuk a kalmárt, apróra vágjuk a répát, a cukkinit, a hagymát és felszeleteljük fokhagymát.


• Olívaolajban feltesszük pirítani elsőként a sárgarépát.


• Néhány perc után hozzáadjuk a feldarabolt kalmárt.



• A kalmár ereszt egy kevés levet. Ha ez elfőtt, picit pirítjuk, majd mehet bele a hagyma.


• 5-10 percig dinszteljük és hozzáadjuk a cukkinit.



• A cukkinival nem kell túl sokáig pirítani, mert úgy finom, ha roppanós marad. Ekkor megszórjuk a felaprított petrezselyemmel, keverünk rajta néhányat és félretesszük.





• Egy másik serpenyőben feltesszük pirítani a szeletelt fokhagymát a kettétört madárszem chilivel.


• Mikor kezd pirulni, hozzáadjuk a garnélát és megsózzuk.


• A garnélának nem kell csak egy-két perc, félrehúzzuk (kidobjuk a chilit) és hozzáadjuk a zöldséges kalmárhoz - de csak a rákocskákat és a fokhagymát, az olajat amiben sült azt nem - majd az egészet visszatesszük a tűzre.


• Ekkorra a bulgur már felszívta a paprikalevet. Megkeverjük, hogy ne legyen összeragadva és beleöntjük a serpenyőbe ahol a rákot sütöttük. Jól felmelegítjük, miközben magába szívja a jó kis fokhagymás olívaolajat.


• Ezután a zöldséges keverékhez adjuk, és 5-10 percig kevergetjük (hogy ne süljön le) míg összeérnek az ízek.

Már csak a tálalás van hátra. Készítsétek el, valami fenomenális íze van! Jó étvágyat!


Megjegyzés: Természetesen a paprikalevet lehet helyettesíteni vízzel vagy más alaplével (hús, zöldség). Nálam sincs mindig "kéznél",... ez egy különleges eset volt.
Ja, és azóta sütöttem ám paprikát... :-)

3 comentarios:

  1. én nem vagyok egy nagy tengeri kütyü-evő (a párom annál inkább), de mikor ilyen gusztusos ételt látok belőle elkészülni, már - már csaknem rászánnám magam a kóstolásra.... és persze ilyenkor sajnálom, hogy esetleg fagyasztottat lehet kapni, azt is 60km-rel arrébb... (de szerintem Világvégén a boltban már akkor is kiakadnának,ha kuszkuszt keresnék rajtuk...)

    ResponderEliminar
  2. ja, jut eszembe: ez az állatka igencsak jópofa, ahogyan jól lakik a kommentemmel... :)

    ResponderEliminar
  3. Lehet, ha kuszkuszt kérnél a boltban azt hinnék nem magyarul beszélsz... (bár nem tudom hol van Világvége) :-)

    ResponderEliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...