martes, 16 de agosto de 2011

EGY KIS SIMOGATÁS A LÉLEKNEK... / COMO UNA CARICIA AL ALMA...

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Nagyon szeretem a gyümölcsleveseket, legyenek darabosak vagy krémesek. Külön szerencse, hogy itt mindig van valamilyen friss gyümölcs (bár manapság hol nincs) így kényeztethetem magam, amikor csak kedvem tartja. Mert nekem a gyümölcsleves olyan, mint egy simogatás. Ha krémlevesről van szó, akkor meg pláne. Itt Spanyolországban egyáltalán nem divat, néztek is a barátaim, amikor először csináltam. Ízleni ugyan ízlett nekik, de ők inkább desszertként tudják elképzelni. Hát nekem mindegy, hogy az étkezés elején vagy a végén, hogy ebédre, uzsonnára vagy vacsorára, én mindig kapható vagyok egy tányér gyümölcslevesre. Sőt, még abban sem vagyok válogatós, hogy hideg-e vagy meleg (na jó, legyen langyos), bár azért ebben a rettentő hőségben bevallom, jobban esik hidegen. Ez alkalommal nagyon szép, hatalmas, sárgabelű őszibarackot vettem és az egyik részéből ez a finom, egyszerű és gyors krémleves készült.



ŐSZIBARACK KRÉMLEVES

Hozzávalók (4 személyre):

• 5-6 db sárgabelű őszibarack (kb. 1,5 kg)
• 2-3 evőkanál méz (ízlés szerint)
• 1 fahéjrúd
• 2 szem Jamaica-i szegfűbors
• ½ citrom héja
• víz
• 1,5 dl tejszín

Megmossuk az őszibarackokat, félbevágjuk, kimagozzuk, meghámozzuk, és egy fazékba daraboljuk őket. Hozzáadjuk a fahéjat, a vékonyan meghámozott citrom héját (a lehető legkevesebb maradjon rajta a fehér részből) és a fűszermozsárban alaposan megtört szegfűborsot. Felöntjük vízzel, úgyhogy kb. a feléig ellepje, ha szükséges, később még utána önthetünk. Mikor forrni kezd, közepesre vesszük a lángot és mézzel édesítjük, ízlés szerint. Kb. 10-15 percig főzzük, félrehúzzuk, kivesszük belőle a fahéjat és a citromhéjat, beledarabolunk még egy nyers(!) őszibarackot  és botmixerrel leturmixoljuk. Turmixolás után egy sűrű szűrőn átszűrjük és hozzákeverjük a tejszínt. Egy kicsit összemelegítjük, de már nem forraljuk. Tálaláskor díszíthetjük tejszínhabbal, bár én most csak vékonyra metélt őszibarackhéjjal díszítettem. Hidegen-melegen isteni!



0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...