jueves, 4 de agosto de 2011

MÁRVÁNYOS-MEGGYES PITE / BIZCOCHO MARMOLADO DE PICOTAS

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Szokásomhoz híven, addig halasztgattam ezt a receptet, amíg vége lett a meggy szezonnak. Mégis úgy gondoltam hogy felteszem, mert egyrészt itt-ott akad még meggy, másrészt pedig fagyasztottból (vagy befőttből) is meg lehet csinálni szezonon kívül.
Én még a nyár elején készítettem egy „szabadégalatti” baráti összeröffenés (értsd: kerti parti) alkalmával. Először csak fél adagot akartam csinálni, gondolván, hogy egy szelettel mindenki megelégszik majd, de aztán végül úgy döntöttem, hogy megcsinálom az egészet… majd csak elfogy alapon. Hát meg kell mondjam, ha dupla adagot csináltam volna az is el fogyott volna. Sőt! De nem is csodálom, mert amilyen csodálatos a spanyol gasztronómia, annyira csapnivaló a cukrászat. De jól is van ez így, mert az ember lánya kevesebb kalóriát vesz magához - hogy finoman fejezzem ki magam - ha belegondol, hogy neki kell állni megcsinálni, mintha csak egyszerűen ki kell fizetni és mehet a zaba.
Van nekem ugyan egy ősrégi meggyes pite receptem ami nagyon bevált, de "Limara" receptje annyira guszta a kétszínű tészta miatt, hogy ez alkalommal kölcsönvettem tőle.
Szóval a recept a következő:

Hozzávalók (egy 25x35 cm-es mélyebb tepsihez):

• 30 dkg liszt
• 25 dkg cukor
• 25 dkg margarin
• 1 vaníliarúd
• 1 sütőpor
• 1 citrom lereszelt héja és leve
• 6 tojás
• 1 csipet só
• 1 evőkanál holland kakaópor
• 1 kg kimagozott meggy

Elkészítési mód:

A margarint jó fél órával kezdés előtt kivesszük a hűtőből, hogy szobahőmérsékleten kicsit felpuhuljon, majd a cukorral együtt kézi robottal habosra keverjük. Mikor már kifehéredett, belereszeljük a citrom héját, belefacsarjuk a levét és hozzáadjuk a vanília kikapart belsejét. Tovább verjük és egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját. A fehérjét kemény habbá verjük egy csipet sóval. A lisztet átszitáljuk, belekeverjük a sütőport és apránként hozzákeverjük (kézi habverővel vagy fakanállal) a vajas tojáshoz, majd óvatosan belekeverjük a felvert tojáshabot is. Ekkor kettéosztjuk a masszát és az egyik feléhez hozzáadunk 1 evőkanál jófajta (cukrozatlan) kakaóport. Kanalanként váltakozva beletesszük a kétféle masszát a sütőpapírral kibélelt tepsibe, majd egy hurkapálcával óvatosan csíkokat húzunk bele oda-vissza. 180 fokra felmelegített sütőbe tesszük kb. 5 percre, közben a kimagozott meggyet megszórjuk egy kevés liszttel és összerázzuk (így nem süllyed le a tészta aljára). Kivesszük a tepsit a sütőből, rászórjuk a tésztára a meggyet, majd visszatesszük és 180 fokon légkeverésnél kb. 20 percig sütjük, amíg szép aranybarna nem lesz. Ha kicsit kihűlt, porcukorral megszórjuk és szeleteljük. Jó sütkérezést!






0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...