jueves, 3 de marzo de 2011

SERTÉS VESEPECSENYE KARAMELLIZÁLT ALMÁVAL

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

A mai egy olyan nap, amikor nem volt betervezve új recept, a körülmények mégis úgy alakultak, hogy lesz. Illetve van. Tudom, a körülmények nem alakulnak maguktól „csak úgy”, hanem mindenki a maga kedvére alakítja őket. (Ezt tapasztalatból tudom.) Ahhoz képest, hogy ma nem akartam blogozni, olyat kreáltam, amit bűn lenne nem megosztani veletek. Az egész úgy kezdődött, hogy kinyitottam a hűtőszekrényt (khm…fura nem?) és megláttam a tegnapról maradt vesepecsenyét. Ehhez tudni kell, hogy tegnap kipróbáltam egy új receptet, amihez kellett egy pici hús. Azaz, a vesepecsenyéből hiányzó darabka a tegnapi receptben landolt. Amit persze nem osztottam meg veletek, mert nem jutott tovább a „meg lehet enni” kategóriánál. De térjünk vissza a hűtőhöz, ahonnan vigyorogva bámult rám egy darab sütőtök is, ami a múltkori krémleves készítésekor visszamaradt. Valamit ki kellett találni ebből: hús és sütőtök. Elég sovány kínálat…. nem? De ahogy jobban körülnéztem, találtam több dolgot is. A dologgal olyasmire utalok, ami minden hűtőben/konyhában előfordul: répa, fokhagyma, póréhagyma, alma…stb. Nos, ezzel már a mai fogás szinte minden hozzávalóját el is árultam. Úgyhogy akkor sorba is rakom őket, és rátérek a recept gyakorlati részére.

Hozzávalók (2 személyre):

 
• 40 dkg sertés vesepecsenye (ha mangalica, annál jobb)
• 1 póréhagyma
• 1 gerezd fokhagyma
• 3 evőkanál nádcukor
• 2 evőkanál fehérbor ecet
• ½ dl édes likőrbor
• 15 dkg sárgarépa
• 15 dkg sütőtök
• 1 alma
• só, bors
• olívaolaj

Elkészítési mód:

A megtisztított, ujjnyi darabokra szeletelt sárgarépát feltesszük főzni. A húst sózzuk-borsozzuk és kevés olajon serpenyőbe tesszük. Ha nem férne bele egészben, kettévághatjuk. (Sütőben is készíthető, de én ebben az esetben serpenyőt használtam.) Közepes hőmérsékleten minden oldalát enyhén megpirítjuk, majd vegyük le minimumra a hőfokot és fedjük le. Miközben lassan sül a hús, felaprózzuk a póréhagymát és a fokhagymát, majd lassú tűzön dinszteljük. Közben a húson néha fordítunk egyet. Felkockázzuk a tököt, hozzáadjuk a répához és készre főzzük. Leszűrjük, félretesszük. Kb. ehhez a ponthoz érve, a húst is félretehetjük, mert az a célunk, hogy belül egy picit rózsaszín maradjon. (Én ezt serpenyőben jobban tudom kontrollálni, mint sütőben.) Ha túlságosan átsül, akkor nagyon kiszárad és most ez nem érdekünk. A megdinsztelt póréhagymához adunk másfél evőkanál cukrot és két kanál borecetet. Lassan leredukáljuk, majd hozzáadjuk a likőrbort. Közben meghámozzuk az almát, cikkekre vágjuk, és egy serpenyőben a maradék cukorral megszórva, szép lassan karamellizáljuk mindkét oldalról. Ha ügyesek vagyunk (márpedig miért ne lennénk azok), akkor mindennel kb. egyidőben kell készen lennünk.
Nincs más hátra, mint szervírozni és…. Jó étvágyat!



 

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...