viernes, 4 de marzo de 2011

SÜLT KALIFORNIA PAPRIKA

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Ma arról lesz szó, hogyan készül a sültpaprika. Egyelőre nem fogunk vele készíteni semmilyen ételt, csak végigmegyünk a fázisokon. Így ez a poszt referenciaként szolgál majd a későbbi sült paprikával készült receptekhez.
A paprika az indiánok ősi termesztett növénye. Származási területéről Dél- és Közép-Amerika felfedezése után rendkívül gyorsan elterjedt és ma már a legkülönbözőbb éghajlatú országokban termesztik.
Angol neve a pepper (bors) valószínűleg a korai felfedezők tévedéséből született, akik a bokros növényt hasonlónak találták az olyannyira keresett fűszerrel.
A paprika színe, ízéről is sokat elárul. A zöld kaliforniai paprika leginkább "nyers", úgymond "zöld" ízű, a piros ezzel szemben jellegzetesen édes. A legismertebbek a kaliforniai paprika, fehér paprika, lila paprika, pritamin paprika.
Vásárláskor ügyeljünk arra, hogy paprika héja legyen fényes, színe élénk. Fontos, hogy kemény és ropogós legyen. Semmiképp ne vásároljunk ráncos, puha, vagy foltos példányt.
Mint köztudott a paprika rendkívül sok C vitamint tartalmaz, de ezen kívül az A vitamin tartalma is kimagaslóan nagy, és van benne némi E vitamin is. Sok jó tulajdonsága közül az egyik, hogy hasonlóan a paradicsomhoz tartalmaz többféle bioflavont is, amelyek a rákos megbetegedések megelőzését szolgálják, és végül, de nem utolsó sorban az sem elhanyagolandó tény, hogy energiatartalma mindössze 100 gramm/20 kcal.


A paprika is azon zöldségek közé tartozik, melynek elkészítési módjainak száma végtelen. Főzhetjük, süthetjük, tölthetjük, de fogyaszthatjuk nyersen is salátákban vagy csak úgy önmagában.
Most a sült kalifornia paprikáról lesz szó, amit rengeteg ételhez ill. mártáshoz használhatunk kiegészítő alapanyagként, vagy önmagában salátaként. Sokféle fűszerrel kombinálható, de ma egy alapreceptet ajánlok, amit utána mindenki a maga szájíze szerint variálhat. Sőt, akik nem ehetik a nyers paprikát, azoknak is ajánlott!
A paprikákat sütőben vagy egy grillező lapon szinte feketére grillezzük (nem szénné égetni!), majd egy tányéron konyaruhával lefedve hűlni hagyjuk. Én nem vagyok a műanyag zacskóban való hűtésnek a híve. (Ezek gondolom személyes mániák.)



Mikor kihűlt, a héjukat könnyedén lehúzzuk, kicsumázzuk és eltávolítjuk az ereket is. (Eszünkbe ne jusson a víz alatt való leöblítés!)


Széles csíkokra vágjuk, és egy tálba helyezzük. Hozzáadunk egy gerezd préselt vagy nagyon apróra vágott fokhagymát (3-4 paprikához), sózzuk, jól átkeverjük és bőven meglocsoljuk olívaolajjal, hogy szinte ellepje. Fóliával letakarva 2 hétig is eláll a hűtőszekrényben. Fogyasztás előtt vegyünk ki annyit amennyire szükségünk van, és rövid ideig hagyjuk szobahőmérsékleten, mivel az olaj a hűtőben megdermed.


0 comentarios:

Publicar un comentario en la entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...