domingo, 6 de enero de 2013

CURRYS-MANDULÁS SÁRGARÉPA KRÉMLEVES

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

A sok karácsonyi süti recept közé becsempészek valami sósat is, nehogy „herótot” kapjatok ennyi édességtől. J Ezt a krémlevest tegnap csináltam miután VÉGRE elfogytak a maradékok. Valami egyszerű, gyors dologra vágytam, ami egyben vitamindús is. Várakozáson felül finom lett, csak ajánlani tudom.

Hozzávalók (2 személyre):
·         400 g sárgarépa
·         1 kisebb hagyma
·         2 gerezd fokhagyma
·         kb. 3 cm-nyi friss gyömbér reszelve
·         2 tk. curry (Madras)
·         1 db 3-4 cm-es száraz chili paprika
·         félmaréknyi hámozott nyers mandula
·        
·         olívaolaj
·         1 kis csokor friss koriander
·          félmaréknyi szeletelt mandula
·         víz

1.       A hagymát apróra vágjuk és kb. 3 evőkanálnyi olajon üvegesre dinszteljük.

2.       A chilit fűszermozsárban apróra törjük (előtte félbetörjük és kiszórjuk belőle a magokat) majd a hagymához adjuk a reszelt gömbérrel, az apróra vágott fokhagymával és a curry-vel együtt.

3.       Pár percig pirítjuk és hozzáadjuk a megtisztított, feldarabolt sárgarépát.

4.       Míg a répa párolódik egy kicsit, a nyers mandulát egy kevés vízzel botmixerrel pépesítjük, adunk hozzá még több vizet (összesen legyen kb. 1,5 dl) tovább mixeljük, majd felöntjük vele a répát. (Az eredeti recept szerint mandulatej dukálna hozzá, de mivel nekem nem volt itthon én ezt a verziót csináltam de nem is bánom, mert ebben legalább nem volt semmilyen tartósítószer.)

5.       Adunk hozzá annyi vizet, hogy ellepje a répát, beleszórjuk a felaprított koriandert szárastul (néhány levélkét félreteszünk a díszítéshez) és megsózzuk.

6.       Kb. 25-30 percig főzzük, és amikor a répa már puha, botmixerrel krémesre turmixoljuk.

7.       A szeletelt mandulát száraz serpenyőben picit megpirítjuk és tálaláskor szórunk belőle a krémleves tejére. Koriander levelekkel díszítjük és csorgatunk rá egy pici olívaolajat.

2 comentarios:

  1. nagyon belelendültél a receptekbe - és most nézem csak, új lett a fejléced is... tele van a fagyasztónk (édesvizi) halakkal, úgyhogy, ha lesz időd, abból is főzhetnél vmit :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hehe...a fejléc az utóbbi időben folyamatosan változik, attól függően, hogy épp milyen hangulatban vagyok. :-)))
      A recepteket illetően pedig ideje volt már összeszedni magam egy kicsit. :-)
      Édesvízi halakból nem nagyon szoktam készíteni kaját, mivel
      itt nincs, bár, pont ma csináltam pisztrángot (ez az egyetlen édesvízi amihez itt hozzá lehet jutni). Ajánlom viszont, hogy nézz körül ezen a blogon, itt csak halételeket találsz: http://tarkabarkablog.hu/. Mivel társszerző vagyok, időnként én is teszek fel receptet.
      Legyen boldog évetek! :-)

      Eliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...