martes, 22 de febrero de 2011

SPENÓTFŐZELÉK

Esta receta se puede ver en español aquí.

A „Zöld Szörnyeteg”... avagy, egy ártatlan zöldség, mely gyerekkori ősellenségből idővel bizalmas baráttá válik. Na jó… lehet, hogy a bizalmas kicsit túlzás, de aki felnőttként egy kicsit is törődik az egészségével az biztos, hogy megbarátkozik a spenóttal, urambocsá’ még szeretni is fogja, mint jómagam.
A „szeretitek a spenótot?” kérdésre a gyerekeknek a (szerintem) 99%-a azt válaszolná, hogy NEM. És akkor még finoman fogalmaztam, mert a többség egyenesen utálja. Bár az igazat megvallva, a napközis spenótfőzelék bennem sem ébreszt kellemes emlékeket, pedig nem emlékszem, hogy túlságosan válogatós lettem volna.
Napjainkban - mikor is a konyaművészet horizontja beláthatatlan - a spenótnak sokféle elkészítési módját ismerjük, ennek ellenére én most mégis a legszerényebb formáját szeretném megosztani veletek. Leginkább azért, mert végtelenül egyszerű, és mert itt Spanyolországban talán ez az egyetlen formátum, amiben nem készítik. (Legalábbis az én környezetemben.)

Hozzávalók (2 személyre):

• egy csomó (kb. 30 dkg) friss spenót (de lehet fagyasztott is)
• egy gerezd fokhagyma
• tej
• liszt
• majoránna
• vaj
• só

Elkészítési mód (friss spenót esetében):

A spenótlevelek szárát letépkedjük és a leveleket folyó víz alatt megmossuk. Forrásban lévő picit sós vízbe dobjuk és kb. 10 percig főzzük. Nem fontos főzés előtt darabolni, mert utána úgyis mixelni fogjuk. 10 perc után leöntjük és egy keveset felfogunk a főzőléből. Bot mixerrel pürésítjük és ha szükséges, öntünk hozzá egy keveset a léből. Egy lábasban kevés vajon halványra pirítjuk a lisztet (1-2 teáskanálnyi) majd beletesszük az apróra vágott, vagy átpréselt fokhagymát. Egy-két perc után mehet bele a pürésített spenót és egy kevés majoránna.





A tejet folyamatos keverés közben adagoljuk hozzá annak arányában, hogy mennyire sűrű. Kb. 10 percig főzzük sűrűn kevergetve, ha kell utánasózunk. Egy szép sima krémet kell kapnunk, amit általában tükörtojással tálalunk, de van, aki szereti a főtt burgonyát is mellé. Én megszórtam egy kevés pirított „serrano” sonkával.



 
Nem tudtam ellenállni ennek a "kütyünek"... :-)


0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...