lunes, 5 de marzo de 2012

SPENÓTOS-SONKÁS-PARMEZÁNOS RICOTTÁVAL TÖLTÖTT TORTÁCSKÁK / TARTALETAS RELLENAS DE RICOTTA, ESPINACAS, JAMÓN Y QUESO PARMESANO

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Ezt a tésztát a Tésztavarázs-ból néztem ki. A könyv magyar változatában azt hiszem „paté brisée” néven szerepel. Bevallom, első nekifutásra bajlódtam vele egy keveset, de nem a tészta hibájából, hanem inkább a saját figyelmetlenségemből adódóan. A tészta az olyan, mint ahogy az a nagykönyvben meg van írva, öröm vele dolgozni. A töltelékhez a hűtőben árválkodó friss spenót és egy darab túró adta az ötletet. Megadom nektek egy adag tészta hozzávalóit, de én csak a felét használtam fel, a másik felét lefagyasztottam, ugyanis fagyasztva 3 hónapig eláll (a hűtőben 1 hétig).

Hozzávalók:
A tésztához:
·         250 g liszt
·         150 g szobahőmérsékletű vaj
·         1 k.k. só
·         1 tojás
·         1 e.k. hideg tej

A töltelékhez:
·         1 csomó friss spenót (kb. 100 g), ha nincs, fagyasztott is jó
·         100 g túró
·         50 g szerránó (vagy füstölt) sonka
·         1 tojás
·         1 e.k. tejföl (opcionális)
·         só, bors
·         reszelt parmezán sajt

Beleszitáljuk a lisztet egy tálba, beletesszük a többi hozzávalót és addig gyúrjuk, míg egy gombóccá össze nem áll. Ezután enyhén lisztezett felületen energikusan meggyúrjuk, amíg szép fényes és elasztikus nem lesz. Ekkor kettévágjuk (a fele 12 db tortácskához elegendő), mindkét gombócot folpack fóliába csomagoljuk, az egyiket a fagyasztóba a másikat pedig egy óra hosszára a hűtőbe tesszük.


Míg pihen a tésztánk, elkészítjük a tölteléket. A spenótot jól átmossuk, hogy ne maradjon rajta földmaradék és kb. 5 percre forrásban lévő vízbe tesszük, majd leszűrjük, és hideg vízzel leöblítjük. Ezután lecsöpögtetjük. Közben nagyon apró darabokra vágjuk a sonkát és egy kevés olívaolajon picit megpirítjuk. A túrót egy tálban villával jól összetörjük, hozzáadjuk a tojást, a vágódeszkán kicsit felaprított spenótot és a kihűlt sonkát. Sózzuk-borsozzuk és ízlés szerinti mennyiségű parmezán sajtot reszelünk hozzá. Jól összekeverjük, és ha szükséges, lazíthatjuk egy kanál tejföllel (vagy egy löttyintésnyi tejszínnel). Félretesszük. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Kivesszük a tésztát a hűtőből, lisztezett felületen egy kicsit átgyúrjuk és sodrófával vékonyra (2-3 mm) nyújtjuk. Egy 12 cm átmérőjű fémgyűrűvel köröket szaggatunk belőle és a tortaformákba igazítjuk (nekem 9 cm-es tortaformáim vannak). Ami feleslegesen kilóg, azt félretesszük.


A tészta tetejére ráteszünk egy másik tortaformát és egy olyan „nehezéket” ami a sütőbe tehető (én feláldoztam erre 3 paprikakonzervet). A sütőbe tesszük és 15 percig „elősütjük”. Kivesszük, hűlni hagyjuk és félretesszük a félkész tortácskákat.


Mindezt addig ismételjük, amíg el nem fogy a tésztánk (a maradék tésztákat mindig összegyúrjuk, kinyújtjuk). Mikor már mind elő van sütve, visszahelyezzük őket a formákba és egy evőkanálnyi tölteléket teszünk mindegyikbe.


Kb. 10 percig sütjük. Ha langyosra hűltek, kivesszük a formából és máris tálalhatjuk.  Jó étvágyat!

        


4 comentarios:

  1. Eva estan tartaletas tienen que estar de vicio

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Estaban irresistibles. La receta en castellano la subo esta tarde. :-)

      Eliminar
  2. de jó! vannak ilyen formáim, még soha nem tudtam mire használni. Talán Nigellánál láttam egy ilyenben készített sajttorta-receptet, de persze nem jegyeztem le.. hányfokon sütötted őket? mert az enyémek max 150-et bírnak...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Én 180 fokon sütöttem mivel csak kevés ideig kell bent hagyni, de sütheted 150-en is, max. egy picit tovább tartod. Nagyon finom könnyű, omlós ez a tészta, de meleg hatására összeugrik, úgyhogy nem elfelejteni a "nehezéket". Én először azt hittem elég lesz ha csak egy másik formát beleteszek....aha, a sütőben úgy ledobta mint a sicc. :-))

      Eliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...