miércoles, 21 de septiembre de 2011

RIZSES BÁRÁNY NYAK / ARROZ CON CORDERO

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Mielőtt vásárolni megyek általában listát szoktam készíteni, és („jókislány” lévén) nem is nagyon szoktam eltérni tőle. De vannak esetek, amikor ez elkerülhetetlen. Ha valami különlegeset látok akár a zöldségrészen akár a hentesnél, van hogy nem tudok ellenállni. Így jártam a múltkoriban is, amikor gyönyörű friss bárányhús kínálta magát a hentespultban. Nagyon szeretem a zsenge bárányhúst, ami nem összekeverendő a birkával. (Össze sem lehet hasonlítani). Vettem is belőle két fajtát. Báránybordát, ami nagyon finomra sikeredett (a recept majd egy másik posztban) és bárány nyakat. Soha nem készítettem még bárány nyakat, de ez annyira guszta volt, hogy nem tudtam ellenállni és gondoltam próbaszerencse, majd csak találok neki valami „nyakhoz álló” receptet.


Hát sikerült is, és már újabb receptek után kutatok, mert nem ez volt az utolsó alkalom, hogy ez a finom, ízletes, porhanyós, szaftos hús asztalra került nálunk. Lássuk hát hogyan is készül.

Hozzávalók (4 személyre):

• 1 bárány nyak felszeletelve
• 32 dkg kerekszemű rizs
• 1,2 l hús vagy zöldség alaplé
• 10 dkg csiperkegomba
• 8 dkg zöldbab (én széles laposat használtam)
• 4 gerezd fokhagyma
• 1 nagyobb vagy két kisebb paradicsom
• őrölt kömény
• kurkuma
• őrölt pirospaprika
• só, frissen őrölt bors
• néhány ág friss kakukkfű és rozmaring
• olívaolaj


Elkészítési mód:

A bárány nyakat sózzuk-borsozzuk, megszórjuk őrölt köménnyel és apróra vágott kakukkfűvel. Miután jól bedörzsöltük a fűszerekkel min. fél órát állni hagyjuk, majd egy lábasban vagy magasabb falú serpenyőben olívaolajon mérsékelt tűzön megpirítjuk, majd kiszedjük és félretesszük. Ezután a felaprított hagymát és fokhagymát (a hagymával kezdjük, a fokhagymát kicsit később tesszük bele) ugyanabban a lábasban megpirítjuk, majd hozzáadjuk a megmosott (nem hámozzuk, csak a tönk alját vágjuk le) és negyedelt gombát és a kb. 3 cm-es darabokra vágott zöldbabot (ha szükséges, szálkázzuk ki előtte). Sózzuk-borsozzuk, 10 percig dinszteljük és hozzáadjuk a lereszelt paradicsomot és a bárányt. Megszórjuk egy kávéskanálnyi pirospaprikával (aki szereti egy pici csípőset is tehet bele), illetve kurkumával és fedő alatt kb. 20 percig pároljuk. Ezután hozzáadjuk a rizst, kevergetjük néhány percig míg magába szívja az ízeket, majd felöntjük az alaplével és teszünk hozzá egy ágacska friss rozmaringot. Megkóstoljuk, ha kell utánasózunk és fedő nélkül alacsony lángon lassan főzzük. Amikor a rizs már majdnem az összes lét felszívta, félrehúzzuk, lefedjük és néhány percig állni hagyjuk. Ügyeljünk, hogy ne maradjon túl hosszú leve, de túl száraz se legyen. Mennyei! Jó étvágyat!


 

Ezt a receptet a "Gastronomía & Cía." blogon láttam.

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...