martes, 18 de octubre de 2011

PROVENCE-I STÍLUSÚ KENYÉR / PAN AL ESTILO PROVENZAL

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Amikor megláttam ezt a nem hagyományos értelemben vett “kenyeret”... első látásra beleszerettem. Rögtön el is mentettem a receptet, hogy majd a közeljövőben amint lesz egy kis időm, elkészítsem. Viszont a múlt vasárnap (okt. 16) volt a Kenyér Világnapja és ez felgyorsította az eseményeket. Ha nem így történik, valószínűleg egy-két hétig még nézegettem volna a receptet mielőtt nekikezdek. Nem is szaporítom túlzottan a szót, mert ez a kenyér annyira finom, hogy azonnal neki kell állni. Biztos vagyok benne, hogy óriási sikert arat majd mindenkinél.

Hozzávalók:

• 350 g kenyérliszt
• 75 g reszelt parmezán sajt
• 2 evőkanál olívaolaj
• 1 csapott kávéskanál só
• 250 ml tej
• 1 evőkanál cukor
• 1 kávéskanál szárított élesztő
• 3 evőkanálnyi nagyon apróra vágott fűszernövény (rozmaring, kakukkfű, oregánó)


A töltelékhez:

• olívaolajban eltett szárított paradicsom
• kb. 30 dekányi pirított zöldség (kalifornia paprika, cukkini, padlizsán, lilahagyma)
• só, bors
• 4 fajta reszelt sajt, ízlés szerint
• kevés tej a lekenéshez

A tejet elkeverjük a cukorral, picit meglangyosítjuk és felfuttatjuk benne az élesztőt. Közben egy tálban összekeverjük a lisztet, a parmezánt, a fűszereket és a sót. Hozzáadjuk az olajat és a felfuttatott élesztőt. Jól kidolgozzuk (én ezt fakanállal tettem), letakarjuk és hagyjuk duplájára kelni. Miközben kel a tésztánk, kevés olajon megpirítjuk a zöldségeket. Én nem tettem bele túl sok zöldséget, a paradicsomon kívül csak (nem túl hosszú) csíkokra vágott zöld kalifornia paprikát és julien-re (hosszúkásra) vágott lilahagymát pirítottam „a kevesebb mindig több” elvén, de ezt mindenki variálhatja a saját ízlése szerint. Legközelebb valószínűleg mással fogom kipróbálni. Mikor a paprika és a hagyma megfonnyadt, félretesszük hűlni. Közben a paradicsomot is feldaraboljuk. Ha megkelt a tésztánk, (nem túlságosan vékony) téglalap vagy négyzet alakúra nyújtjuk. Elosztjuk rajta a paradicsomot, a pirított zöldségeket, sózzuk-borsozzuk, majd reszelünk rá ízlés szerint sajtot.


Én a sajtokkal is csínján bántam, hogy ne nyomja el egyik a másik ízét. Csak kétféle sajtot tettem rá, érlelt manchegót és edami sajtot.


Most óvatosan feltekerjük mint a beiglit, és jó ujjnyi széles szeletekre vágjuk éles késsel, amiket egy kivajazott tepsibe fektetünk úgy, hogy egyiket a másikra „támasztjuk”, vagyis hogy kicsit fedjék egymást de csak annyira, hogy látszódjon a töltelék. Letakarjuk, és megint hagyjuk duplájára kelni. Közben előmelegítjük a sütőt 170 fokra, és amikor a „kenyér” megkelt lekenjük tejjel és kb. 25 percig sütjük, illetve amíg szép aranybarna nem lesz. Kicsit hagyjuk hűlni és langyosan vagy hidegen felfaljuk. Nem lehet abbahagyni, amíg csak egy darabka is van belőle. Jó étvágyat!




Az ötletet a "Bocados dulces y salados" blogról vettem. 

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...