lunes, 4 de febrero de 2013

NAVARRAI PISZTRÁNG...ahogy én készítem

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

A pisztráng az egyik legfinomabb édesvízi hal, bár nálunk a tengeri változatát kapni. Lágyhúsú, nincs benne sok szálka, csak ajánlani tudom az otthoni halfogyasztóknak. A hagyományos sültpisztrángon kívül van több, másfajta elkészítési módja is, ezek közül én most a navarrai pisztrángot hozom nektek, úgy ahogy én készítem, mert ebből is ahány ház annyi szokás, és mindegyik finom, úgyhogy nem lehet kifogás, hogy halat enni unalmas.
 
 
Hozzávalók (2 személyre):
·         2 db kb. 400-500 g-os pisztráng
·         2 vékony szelet füstölt baconszalonna
·         4-6 szelet (attól függ mekkora) ibérico vagy serrano sonka
·         6 gerezd fokhagyma
·         ½ citrom leve
·         2 evőkanálnyi fenyőmag
·         1 kis csokornyi friss zöldfűszer (babérlevél, oregánó, kakukkfű, bazsalikom, majoránna, rozmaring) vagy ha nincs, akkor  ½ ek.-nyi provance-i fűszerkeverék
·         só, bors
·         olívaolaj
·         kevés liszt


A konyhakész pisztrángot (ha halasnál vesszük, akkor kérjük meg, hogy vegye ki a gerincet is) szárazra töröljük, sózzuk-borsozzuk. 1 szelet baconszalonnát és 1 szelet ibérico vagy serrano sonkát a hasi részbe helyezünk, és néhány fogpiszkálóval összefogjuk, hogy ne potyogjon ki belőle.

Ezután egy serpenyőben olajat melegítünk, és közepes lángon megsütjük benne a 6 gerezd héjas fokhagymát és a fenyőmagot. Kiszedjük és félretesszük.

Bekapcsoljuk a sütőt 200 fokra, közben megforgatjuk lisztben a megtöltött pisztrángokat és forró olajban (ahol a fokhagyma sült) hirtelen megsütjük mindkét oldalukat. Nem szabad túlsütni, nem az a lényeg, hogy átsüljön, hanem hogy a bőre ropogós legyen. Kiszedjük egy tányérra és félretesszük.

A fűszereket nagyon apróra összevágjuk és a fenyőmagok felével, valamint a héjából kinyomott fokhagymával és a citromlével fűszermozsárban pépet készítünk.

Egy tepsibe ahol kényelmesen elfér a két hal olajat öntünk, az elkészített pépet elosztjuk a halakon, majd a maradék fenyőmagot is óvatosan belenyomkodjuk a fűszeres pépbe. Legvégül amennyire tudjuk, „becsomagoljuk” a maradék sonkaszeletekkel. Nem fontos, hogy a sonka teljesen befedje a halat. Óvatosan átemeljük a halakat a tepsibe, betoljuk a sütőbe és 180 fokon 10 percig sütjük.
 
 
Tetszés szerinti körettel tálalhatjuk, én egy egyszerű vörös spenót salátát készítettem (ilyet most vettem először, maga a levél nem vörös, csak a szára és az erezet), ami tökéletesen illet hozzá.
 
       

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...