domingo, 10 de julio de 2011

VANÍLIAFAGYIS CSERESZNYE (vagy meggy) LEVES / SOPA FRÍA DE CEREZAS Y HELADO DE VAINILLA

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

Ki nem szereti nyáron a nagy melegben a jó hideg gyümölcsleveseket. Én imádom őket és ha lenne itt meggy, akkor az már maga lenne a tökély. De hát kénytelen vagyok beérni cseresznyével, ami egyáltalán nem veszi el a kedvem. Ezt a gyümölcslevest próbaképp csináltam és bevallom nagyon ízlett. Én tettem bele egy kevés citromlevet is, de ha meggyel csináljátok akkor ez elhagyható. Íme, a recept:


Hozzávalók (4 személyre):

• 80 dkg - 1 kg cseresznye
• ½ l víz
• 2 evőkanál méz
• fél citrom héja és leve
• 2 szegfűszeg
• 1 rúd fahéj
• 2  szem szegfűbors
• 20 dkg vaníliafagyalt
• 1 dl tejszín (opcionális)

Leszedjük a cseresznye szárát, megmossuk és magozás nélkül feltesszük főni 1/2 liter vízben a mézzel, a citromhéjjal és a fűszerekkel. (A szegfűborsot megtörjük előtte fűszermozsárban.) Forrástól számítva 8-10 percig főzzük, majd félrehúzzuk, kivesszük belőle a citromhéjat és a fahéjat és beletesszük a vaníliafagyit. Kevergetjük amíg felolvad majd belecsorgatjuk a fél citrom levét. A mosogatót félig engedjük hidegvízzel és beleöntünk félzacskónyi jégkockát. Beleállítjuk a fazekat, megvárjuk amíg kihűl a gyümölcsleves és mehet a hűtőbe. Jó hidegen fogyasztjuk!


Ezt a receptet Piszkénél láttam.

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...