martes, 3 de enero de 2012

GARNÉLÁS-MANGÓS-AVOKÁDÓS SALÁTA / ENSALADA DE GAMBAS, MANGO Y AGUACATE

Esta receta se puede ver en castellano aquí.

A mai saláta egy - a hűtőajtó kinyitása után született - gyors döntés eredménye. Mivel a szilveszterkor készült falatkák óta volt néhány maradék a frigóban amit nem nagyon lehetett tovább tartogatni, kipakoltam őket a konyhapultra és máris eszembe jutott egy saláta, amit Ch&V-nál láttam egyszer. Meg is volt hozzá minden csak én egy kicsit más „kiszerelésben” tálaltam. Hogy őszinte legyek, annyira mutatós és finom lett, hogy az ünnepi menüben is simán megállta volna a helyét. Kicsit szégyellem is elmondani, hogy utána főfogásként paprikás krumpli volt virslivel (természetesen az is maradék). Igazi fúziós ebéd! :-)

Hozzávalók (2 személyre):

·         12-15 db főtt, tisztított garnélarák
·         ½ avokádó
·         ½ mangó
·         1 szívsaláta
·         egy kis csokor friss koriander
·         1 e.k. juharszirup
·         fél lime reszelt héja és leve
·         1 kisebb szárított chili
·         só, bors
·         2 kanál extra szűz olívaolaj

Egy kis tálkában összekeverjük a juharszirupot, a lime reszelt héját és levét és az olívaolajat. Sózzuk-borsozzuk, ollóval pici darabkákra vágjuk bele a chili paprikát és összekeverjük. Egy másik tálba kis kockákra vágjuk a mangót, az avokádót és a garnélát is kb. hasonló nagyságúra daraboljuk. Meglocsoljuk a vinaigrette-el és megszórjuk friss korianderrel. Mivel a koriander levelei nem túl nagyok, én nem szoktam aprítani csak lecsipkedem őket a szárról. Leveszünk a szívsalátából 5-6 levelet, folyó víz alatt leöblítjük és saláta centrifugában megszárítjuk. Végül tányérra rendezzük és „megtöltjük” őket a salátával. Egyszerű, gyors, finom, különleges és nagyon egészséges saláta. Jó étvágyat!


0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...