martes, 11 de octubre de 2011

FAHÉJAS CSIGA / CARACOLES DE CANELA

Esta receta se puede ver en castellano aquí.


Amikor erre a receptre rábukkantam rögtön tudtam, hogy Ő az. Végre megtaláltam azt a csigareceptet amit mindig is kerestem, és ami az én (még) nem igazán kifinomult kelt tészta dagasztó-formáló énemnek a leginkább testhezálló. No, nem azért mert egy piszlicsáré „csapdösszegyorsan” receptről van szó, hanem mert talán a legkevésbé macerás (hangsúlyozom, nekem!) az összes többi receptnél, amivel idáig találkoztam. Mert habár nagyon sokan vannak (vagytok) akik az efféle recepteket már a kisujjukból rázzák ki, én bizony még naaaaagyon messze vagyok ettől. Ez egy viszonylag egyszerű, de nagyon finom tészta, amit lehet tölteni fahéjjal, kakaóval, csokoládéval, sőt én még Urambocsá' a lekvár-dió ill. lekvár-mák kombinációt is el tudom képzelni. Eredetileg ugyan csigának van elkészítve, de ha valakinek épp úgy tartja kedve, formázhat belőle kis kifliket, úgymond croissant-okat is. Meg lehet sütni frissiben is, de elő lehet készíteni este és a hűtőben „hibernálni” reggelig, aztán amíg a sütő melegszik a tészta újra „életre kel” a konyhában így finom, frissen sült csigát reggelizhetünk. A szinglik, azok akik nem nagyevők vagy ahol a családnak csak egy kis része eszik édességet, csinálhatnak féladagot is, vagy pedig nyugodtan lefagyaszthatják ami nem fogyott el, így csak elő kell majd kapni azt a pár darabot ami el lesz fogyasztva, és felmelegíteni a mikróban vagy a sütőben. De csapjunk bele a tésztába!

Hozzávalók:

• 48 dkg + 12 dkg liszt
• 2,5 dkg friss élesztő
• 1,25 dl kézmeleg víz
• 4 tojás
• 1,5 e.k. cukor
• 2 k.k. só
• 12 dkg puha vaj


A töltelékhez:

• 7 e.k. cukor
• 2 e.k. fahéj
• 15 dkg olvasztott vaj

Az élesztőt felfuttatjuk a meleg vízben egy kanál cukorral, hozzáadunk 12 dkg lisztet, elkeverjük, lefedjük és hagyjuk kelni fél órát. A többi lisztet a maradék cukorral és a sóval összekeverjük, elmorzsoljuk 10 dkg puha vajjal, majd hozzáadjuk a tojásokat és a megkelt kovászt. Dolgozzuk össze lágy, könnyen kezelhető tésztává. Takarjuk le, és viszonylag meleg, nem huzatos helyen kelesszük 2 órát. Ha megkelt a tészta, a 15 dkg olvasztott vajban keverjük el a cukrot és a fahéjat, a tésztát nyújtsuk kb. fél cm vastagságú téglalapra, kenjük meg a fahéjas masszával és tekerjük fel. Éles késsel vágjunk kb. 1 cm széles karikákat, melyeket sütőpapírral bélelt tepsire fektetünk nem túl közel egymáshoz. Ezután, ha máris sütni akarjuk, akkor hagyjuk letakarva kb. fél órát, majd kenjük meg a csigák tetejét a maradék 2 dkg olvasztott vajjal és 180 fokra előmelegített sütőben süssük aranybarnára. Ha másnap reggel akarjuk csak sütni, akkor miután tepsibe raktuk a csigákat, máris kenjük le őket az olvasztott vajjal, takarjuk le és tegyük a tepsit éjszakára a hűtőbe. Másnap reggel - mint ahogy azt már fentebb említettem - kivesszük a hűtőből, kb. 15-20 percig hagyjuk kelni, ez idő alatt felmelegítjük a sütőt (mivel nem kell mellette állni, közben van időnk lezuhanyozni is) és megsütjük. Rácson hagyjuk hűlni és porcukorral megszórva tálaljuk. Isteni!




Forrás: "Édes és Keserű"

0 comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...